Genomtänkt e-postsignatur som marknadsföring

Underskatta inte värdet av en bra och genomtänkt e-postsignatur. I princip alla dina kundkontakter kommer på ett eller annat sätt att se denna. Missa inte denna chans att berätta om verksamheten. 

Sälj in sajten

Använd en till två meningar (max!) som svarar på frågan varför mottagaren ska offra tid på att gå till sajten. Var lite pushig. Givetvis förutsätter det att din sajt håller vad du lovar och att exemplen är anpassade till din verksamhet.

Ex: 

PS/ Månadens kampanjerbjudande är 10 prylar till priset av 8. 

PS/ Läs om hur du på 15 min kan sänka dina fraktkostnader med 30%.

Flera signaturer

Du kan ha ett antal signaturmallar förberedda. Använd det budskap du tror är lämpligast för just den person du ska maila.

Det självklara

Givetvis ska du ha med adress, telefon, titel och företagsnamn. Men försök hålla denna biten kort. Var även tydlig med var man söker hjälp hos ditt företag generellt sett. Supportnummer eller liknande.

Juridiska brasklappar

Det är tröttsamt med långa juridiska texter om att du inte representerar företagets officiella och att allt i detta är konfidentiellt bla bla. Måste du verkligen ha sådana texter?

Undvik bilder

Många vill ha din logo i signaturen. Det ser nog snyggt ut men med tanke på att MS Outlook alltid blockerar alla bilder tills användaren aktivt väljer att visa dem, så ser det fult ut med trasiga tomma bilder. Ett alternativ till att länka till loggan är att bifoga den. Problemet med detta är att då kommer samtliga dina mail se ut som att du har en bifogning. Och hela idén med gemet försvinner.

 

 

 

Kontakta oss om du har frågor eller behöver hjälp!

 

 

Vad säger andra om oss?