Vi erbjuder en mycket anpassningsbar och sökmotorvänlig e-handelsplattform med säkra betalningsalternativ (t.ex. Klarna), rabattsystem och möjlighet att integrera med olika kassa- och affärssystem. Våra e-handelspaket inkluderar responsiv design för mobilanpassning, drift, säkerhetskopiering, webbhotell, databas (MS-SQL), e-post och publiceringsverktyg. Läs mer om våra system.
Glöm inte marknadsföringen när butiken är klar. Vi hjälper dig med köpta annonser på Google Ads och Sökmotoroptimering. Vi är en webbyrå i Karlstad och Hammarö men arbetar över hela landet.
Produktdisplay utan köpknapp
Förberedd för ehandel
Allt från Hemsida Standard
Google Analytics
Support
Allt i Produktkatalog
Komplett e-handel
Produktvarianter
Kampanjer
Kampanjer
Extrafält för lagring av data
Betalningsmoduler (t.ex. Klarna)
Allt i E-handel Bas
Kopplingar till affärssystem (t.ex. Fortnox, Pyramid)
Återförsäljarlogin
Flera prislistor
Skräddarsydda anpassade funktioner
*) Projektkostnad kan variera beroende på webdesign eller specialfunktioner. Vi baserar projektpriset på uppskattad tidsåtgång för framtagning av design, uppbyggnad och installation av mallar/specialfunktioner.
Katalog
695
kr/m
|
STANDARD
795
kr/m
|
PRO
1 400
kr/m
|
|
---|---|---|---|
Antal artiklar | 500 st | 500 st | Obegränsat |
Analytics | Enkel | Enkel | Avancerat |
Fri support på telefon, chatt, e-post | |||
Komplett ehandel | |||
Återförsäljar/kundlogin | |||
Flera språk | |||
Skräddarsydda funktioner | Enkel | Enkel | Avancerat |
DESIGN | |||
Professionell webdesign | |||
Responsiv webdesign (mobilanpassad) | |||
Strikta skräddarsydda redigeringsmallar | |||
Skräddarsydda administrationsmallar | |||
Automatiskt anpassande bilder | |||
Sökmotorvänlig design | |||
INTEGRATION | |||
Google Analytics Basic | |||
Google Analytics Avancerat | |||
Klarna | |||
Svea | |||
Fortnox | |||
Pyramid | |||
Andra integrationer | Offert | Offert | Offert |
Ring oss på 054-52 13 13 eller maila så kontaktar vi dig.
ContentaWeb XT E-handel är ett sökmotorvänligt och anpassningsbart publiceringsverktyg. Eftersom det är helt integrerat med ContentaWeb XT behöver du inte kompromissa med vanliga webbplatsfunktioner eller ha två olika sajter.
Både designen och funktion är flexibelt. Vi skräddarsyr efter dina önskemål. Det är inte ovanligt att e-handelssystem är väldigt hårt styrda mot mallar, som kanske inte alls stämmer med dina önskemål. Så är det inte med ContentaWeb XT. Skräddarsytt låter dyrt men behöver det inte vara det eftersom systemet är så pass flexibelt.
Precis som resten av ContentaWeb XT känns e-handelsmodulen mer som ett riktigt program än en webbtjänst. Datalistor och information laddas in succesivt för att minska väntetider, du kan enkelt och snabbt söka (filter) för att hitta bland produkter och kunder och får bra överblick med antingen datalista eller bildvisning. Även om det är ett stort antal produkter.
Överblick för produktvyn. Kategorierna (1) visar antalet produkter inom parentes. Du kan markera och dra-och-släppa valda produkter (3) till en kategori. Växla enkelt mellan tumnaglar, listor, språk med mera (2).
Samma produktvy men som lista istället. Filtrera snabbt listan i realtid (2) för att söka fram rätt produkt. Alla fält är sökbara.
Snabbaste sättet att manuellt redigera pris är via prislistmodulen. Den fungerar i princip som Excel. Du klickar och ändrar direkt och hoppar mellan raderna med piltangenterna eller Enter-knappen. När du är klar klickar du på spara-knappen en gång så sparas alla ändringar samtidigt. Du kan även ändra priserna med en formel, t.ex. höja priset på samtliga varor med 10 % öka med viss summa. Självklart kommer du även åt priserna via produktkortet. Du kan även ändra pris enbart på filtrerade produkter, t.ex. alla som börjar på "WA-" i artikelnummerserien.
Det vanligaste är dock att man läser in prisfiler från återförsäljare eller affärssystemet. Eller varför inte låter detta ske automatiskt. Du kan även exportera prisfiler till återförsäljare eller t.ex. till Google Shopping eller Prisjakt.
Du kan ha ett obegränsat antal prislistor. Vanligast är dock att man har en standardlista och en för återförsäljare. Återförsäljaren måste då logga in sig för att få del av sin prislista. Du kan låta vissa produkter enbart listas i t.ex återförsäljarlistan. Då blir de inte tillgängliga för andra.
Dubbelklickar du på en produkt får du upp ett produktkort. Här når du allt som är relevant för den valda produkten. Som synes i bilden har du flera prislistor och flera språk. Du har hela 50 odefinierade fält som kan användas för att skräddarsy en lösning som passar din verksamhet. Dessa kan du sätta med textfält, kryssrutor, listor o.s.v. Allt för att det ska bli snabbjobbat för dig.
Flikarna (1) ger dig mycket information samlat på ett ställe. Du kan nyttja skräddarsydda mallar för varje enskild produkt om det krävs (2) och arbeta med varianter (3).
Skräddarsydda extrafält kan vara listor, kryssrutor eller annat.
Extrafält och långtexten kan innehålla allt från filmklipp på Youtube till pdf-länkar, flashfilmer eller annat kreativt.
Beställningar lagras i databasen som inkommande, behandlade och makulerade. Det är lätt att få ett effektivt arbetsflöde. Du får direkt reda på om en order är betald och redo att skickas. Leveransbesked kan skickas ut automatiskt. Du kan även generera faktura, följesedel eller en plocklista med bild för att underlätta packningen.
Varje kund har sitt eget kundkort där du får en sammanfattning av adressuppgifter och orderhistorik. Det går att skräddarsy rapporter, som att t.ex. plocka ut mailadresser till alla kunder som beställt de senaste sex månaderna för mer än 1 000 kr.
Kör en eller flera parallella kampanjer. Du sätter ett startdatum och ett slutdatum och kan sedan lägga in utvalda produkter för en prissänkning. Anger du en formelomräkning så kommer varje varas kampanjpris räknas ut automatiskt som förslag, men du kan manuellt snygga till priserna så det ser fint ut.
Med en kampanjkod kan du låta kunden låsa upp kampanjen med en kupongkod. Det är ett utmärkt sätt att mäta en annons effekt. I annonsen skriver du att de ska ange t.ex. ”GP01” så vet du att alla beställningar med den koden kommer från just den annonsen.
För online-kampanjer kan du knyta ett så kallat affiliate-id till en länk på en banner, och därmed se på varje enskild order från vilken sajt kunden kom.
ContentaWeb XT som sådant är väldigt öppet för snabba skräddarsydda lösningar och anpassning av olika designmallar. Som redan nämnt ovan kan du ha obegränsat med mallar för både sidor, kategorier och produkter. I exemplet nedan kan du sätta en flik på valfria produkter där du väljer färg och text. Detta är ett exempel på en liten skräddarsydd funktion.